علائم عفونت‌های پوستی در کودکان، پیشگیری و درمان

علائم عفونت‌های پوستی در کودکان، پیشگیری و درمان

عفونت پوست ، بیماری شایع در کودکان است و می تواند توسط باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها ایجاد شود.در بیشتر موارد، آنها بی‌ضرر هستند و به خودی خود از بین می‌روند. با این حال، برخی از عفونت‌های پوستی می‌توانند جدی‌تر باشند و نیاز به درمان پزشکی داشته باشند. عفونت های پوستی می توانند در هر قسمت از بدن رخ دهند، اما معمولاً در صورت، گردن، پاها و ناحیه تناسلی دیده می شوند.

پزشک کودک شما می تواند با معاینه فیزیکی و بررسی علائم کودک شما، عفونت پوست را تشخیص دهد. در برخی موارد، پزشک ممکن است آزمایش های دیگری مانند کشت پوست را برای تأیید تشخیص انجام دهد.

علائم عفونت پوست در کودکان

  •  قرمزی
  • تورم
  • خارش
  • درد
  • ترشحات
  • تغییر رنگ پوست

 

رایج‌ترین عفونت‌های پوستی در کودکان

 درماتیت آتوپیک (اگزما) : یک بیماری پوستی التهابی است که می‌تواند باعث خشکی، قرمزی و خارش شود. درماتیت آتوپیک اغلب در کودکان مبتلا به آلرژی ایجاد می‌شود.

عفونت‌های قارچی : مانند کرم حلقوی، می‌تواند در هر قسمت از بدن ایجاد شود. آنها اغلب باعث ایجاد بثورات قرمز، خارش دار و پوسته پوسته می شوند.

عفونت های باکتریایی : مانند زرد زخم، می تواند باعث ایجاد بثورات، تاول و زخم شود. عفونت های باکتریایی گاهی اوقات می تواند منجر به تب و سایر علائم شود.

 ویروسی : عفونت ها، مانند آبله مرغان، می تواند باعث ایجاد بثورات تاول زده شود. عفونت های ویروسی معمولاً خود به خود از بین می روند، اما برخی از آنها می توانند باعث عوارض جدی شوند.
در صورت مشاهده هر گونه بثورات یا سایر تغییرات در پوست کودک خود، مهم است که با پزشک تماس بگیرید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا علت عفونت پوستی را تعیین کنید و بهترین روش درمان را توصیه کنید.

مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان در منزل

مشاوره و استعلام هزینه مراقبت در منزل

پیشگیری از عفونت های پوستی در کودکان

  •  دست های خود را مرتب بشویید، به خصوص قبل از دست زدن به کودک.
  •  کودک خود را مرتب حمام کنید، با آب گرم و صابون ملایم.
  •  پوست کودک خود را مرطوب نگه دارید، با یک لوسیون یا کرم.
  •  از تماس کودک خود با افراد بیمار خودداری کنید
  •  کودک خود را از نور خورشید محافظت کنید، با استفاده از ضد آفتاب و لباس محافظ.

با رعایت این نکات ساده می توانید به محافظت از کودکتان در برابر عفونت های پوستی کمک کنید.

در دوران بیماری و بیقراری کودکتان، شما برای مراقبت و نگهداری از کودک ممکن است به یک فرد مجرب و آگاه بعنوان پرستار کودک به صورت تمام وقت یا نیمه وقت نیاز داشته باشید. برخی از والدین به دلایل مشغله های کاری و یا دلایل دیگر برای مراقبت از فرزند بیمارشان نیاز به کمک پرستار کودک دارند. پرستار کودک میتوانید به شما در طی کردن اینروزها کمک کند و تا بهبود کامل فرزندتان در کنار شما باشد.

در صورت نیاز به این افراد می توانید از خدمات پرستار کودک موسسه ما، موسسه آسایش فردا (کیان مهر) کمک گرفته و با توجه به نیاز و میزان خدماتی که از پرستار انتظار دارید؛ پرستار کودکی مناسب با شرایط خود استخدام نمایید. همگی همکاران ما در این مجموعه، دانش کافی نسبت به نحوه رفتار با کودک را داشته و یا مدارک علمی در این زمینه کسب کرده اند.

مراقبت حرفه‌ای در منزل از طریق خدمات پرستاری حرفه‌ای ، یک نیاز بسیار مهم برای افرادی است که نیاز به مراقبت و پرستاری در محیط خانه خود دارند. خدمات پرستاری در منزل شامل مراقبت در شیفت‌های شبانه‌روزی، نگهداری و پرستاری از کودکان و نوزادان است. این خدمات توسط کادری مجرب و حرفه‌ای ارائه می‌شود که به طور مستمر آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

ما در موسسه آسایش فردا (کیان مهر) در تلاش هستیم به استخدام نیرو های حرفه ای و متخصص ، پرستاری از کودکان شما را تسهیل و تسریع نماییم . جهت دریافت خدمات می توانید با شماره های تماس درج شده در سایت ارتباط بر قرار نمایید و مشخصات پرستاری که نیاز دارید را مشخص کنید تا در کمترین زمان ممکن پرستار مورد نظر به منزل شما اعزام گردد.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان : 02188975991

    پاسخگویی 24 ساعته

    در خواست مشاوره رایگان

    5/5 - (12 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =